Det står bra til med de norske tegneseriene om dagen. Ikke la noen lure deg til å tro noe annet. Faktisk tror jeg aldri det har stått bedre til. Våren har bragt med seg en jevn strøm av norske kvalitetsutgivelser, først og fremst fra No Comprendo Press og Jippi Forlag. Siste skudd på stammen er JasonMjau Mjau fra Jippi, hvor Jason befester sin posisjon som en av landets fremste. De som fikk med seg debutalbumet Lomma full av regn (TEGN A/L Bum 1995), vil kjenne igjen den stillfarne, melankolske stilen med de surrealistiske innslagene. Jason innfrir forventingene og utgivelsen er nok en fjær i hatten for Jippi. Hurra.

Nå har jeg forøvrig begynt å tusje "Jesper og Jonathan". Det ble rørpenn igjen. Jeg har lekt meg endel med pennesplitt i det siste, men tar ikke sjansen på å bruke den "på ordentlig" før jeg har fått det litt mer i fingrene. Figurene Jesper og Jonathan kan jeg forresten tenke meg å ta opp igjen i flere serier. For det første overlever begge to debutserien sin. For det andre tror jeg de har et visst potensiale for å utvikle seg. Vi får se hva det blir til.

Ellers kan jeg melde at jeg har begynt å anlegge kinnskjegg. Det ser ut til å gå ganske greit, selv om det er litt skuffende å måtte konstatere at den venstre koteletten vokser bedre enn den høyre.

Kommentarer