Været er fint, jeg er nydusjet og nybarbert og i kjøleskapet står det øl. Ikke verst. På tegneseriefronten er ståa omtrent som følger:

Et rop om hjelp er nærmere utgivelse enn noensinne. Alt er ferdigtegnet og ferdigredigert, og jeg driver og snikscanner sider i arbeidstida. En av de nærmeste ettermiddagene skal jeg ta med meg Ronny på jobben for å legge siste hånd på verket og gjøre det hele klart for trykking. Godt at det nærmer seg slutten nå. Det er over et år siden vi fikk produksjonsstøtte fra Solofondet...

Ellers er det en fryd å besøke Narvesen om dagen. Der står de på rekke og rad - ForrestenFidus og TEGN - alle med større eller mindre bidrag fra undertegnede.

Fullt så fint er det ikke at turen min til Bergen og seriefestivalen Raptus '97 går i vasken. Vet jeg kommer til å ergre meg gul og blå når jeg er her i byen den helga (13. - 15. juni), men omstendighetene tilsier at det må være slik. Nå går det fint an å drikke seg full i Kristiansand også, men likevel... Faen.

Serietegning har det ikke blitt så mye av de siste ukene, men to-sideren "Jesper og Jonathan" ligger klar og mangler bare tusjing. Vurderer å begynne med pennesplitt igjen - etter to-tre år med rørpenn. Vi får se om jeg tør. Går også rundt med noen vage planer om å ta opp igjen "Negativ"-stripene. Får se om noen er villig til å trykke dem.

Kommentarer