Denne høsten har bragt med seg noen viktige forandringer for meg. Først og fremst er det etterhvert legendariske kollektivet i Østre Strandgate, kjent for hyppige vorspiel og sporadisk kunstnerisk virksomhet, en saga blott. For min del skal jeg nå passe leiligheten til foreldrene mine som er i Det store utland et halvt års tid. Selskap har jeg i det bortskjemte, men tross alt sjarmerende vesenet vi kaller Pus.

Ny jobb har det jo også blitt på meg i høst, og jeg kan ikke si annet enn at jeg trives godt som grafisk formgiver hos Høyskoleforlaget. I tillegg til å jobbe med bøker, skal jeg etterhvert også bli involvert i forlagets web-sider - og den erfaringen kan jo kanskje disse sidene dra fordel av etterhvert.

Vel, vel. Jeg håper og tror at disse forandringene skal gjøre at jeg får mer tid til å lage tegneserier. Og hittil ser det bra ut - jeg er for øyeblikket halvferdig med å tusje det tre-siders, erotiske eposet "Til sengs med Jesper og Jonathan". Denne gangen bruker jeg pennesplitt, noe som gir tegningene et litt løsere, mer organisk preg. Så langt synes jeg det har funket nesten overraskende bra.

Hvis du er på utkikk etter lesestoff, bør du selvsagt gå for Psykose, det gjenoppståtte tegneserieekstraet tilGateavisa. Særlig de som synes at Forresten og Fidusblir litt for streite, og ønsker seg serier av mer tradisjonelt undergrunnskaliber, vil finne mye å glede seg over her. Ujevnt, men absolutt underholdende er min dom. Christian Mumford og Geir Moen er dyktige tegnere. Maja Lindberg lager de beste seriene.

Kommentarer