Rart å sitte her på en lørdagskveld. Uvant. Tror ikke jeg har sittet inne på en lørdagskveld på drøye 4 år (noen familiekvelder unntatt). Men det føles slett ikke så ille. Dessuten ble de obligatoriske helgefestlighetene grundig unnagjort igår da Madrugada spilte på Vaskeriet. (Jævlig bra band. Få dem med deg hvis du kan.)

I kveld skal jeg kun dyrke mine tiltagende asosiale tendenser. Farris og video. Oppdatering på websidene. Fine greier, egentlig. Sove lenge i morgen skal jeg også.

Nuvel. Siden sist har jeg gjort ferdig serien "Elvis og jeg". Den kommer i Forresten 8 som utgis i midten av denne måneden. "Elvis og jeg" er en snodig liten sak om en mindre talentfull Elvis-imitator med psykopatiske trekk og jeg som treffes på en bar. I serien benytter jeg blant annet sjansen til å breie meg med noen Elvis-ideologiske utlegninger - slike ting jeg også i det virkelige liv pleier å plage folk med i fylla.

Den navnløse Elvis-imitatoren (se bildet) er forøvrig en figur jeg liker ganske godt. Se ikke bort fra at han kan dukke opp igjen.

Utstillingen på Galleri Smia, som jeg har fortalt om før en gang, er et annet tilbakelagt prosjekt. Utstillingen het "Serier" og viste grafikk med utgangspunkt i tegneserier (et konsept de fleste av utstillerne tolket rimelig fritt). Mitt bidrag var en bearbeidet versjon av serien "Super". De som stilte ut var Roald AndersenAndreas TellefsenRonny HaugelandErik PiroltVlora Xhaferi og jeg. De tre førstnevnte pluss meg var alle sammen involvert i gode, gamle Fantazine. Utstillingen ble kanskje ikke noen stor kulturbegivenhet, men resulterte ihvertfall i et flere sekunder langt innslag på "Gydas vei" på NRK.

Bildene fra utstillingen, tolv stykker i alt, er samlet i en mappe som det er mulig å kjøpe. Prisen er 2000 kroner. Ta kontakt hvis du er interessert.

Ellers har det ikke vært noen spesielt produktiv høst. Det viktigste som foregår akkurat nå, er en mer kommersielt innrettet serie som jeg utvikler i samarbeid med Ronny. Dette er en del av et større prosjekt som involverer blant andre Tore Strand Olsen. Det er altfor tidlig å gå i detaljer på dette ennå, men det er snakk om store og spennende saker.

Nå er det straks "Fakta på lørdag" om menneskeofringer, glemte sivilisasjoner og sånt, og det må jeg jo få med meg. Vil bare tilslutt minne om bildene fra Raptus, som endelig er tilgjengelige. Bildene er uskarpe og jævlige, men så var jeg da heller ikke spesielt stø på hånda og manglet blitz.

Kommentarer