En liten situasjonsrapport kan vel være på sin plass.

Nå som websiden er oppe og går igjen, kan jeg ikke komme på noen god unnskyldning for ikke å få litt fart på tegnearbeidet. Dessverre glimrer inspirasjonen med sitt fravær om dagen. Ikke at det trenger å bety så mye. Inspirasjon er noe som kommer og går, og skulle man bare arbeide når man var inspirert, ville man jo aldri få gjort noe. Så jeg prøver å jobbe litt hver dag, om det så bare blir tjue minutter.

Selvsagt er det stadig soloheftet Negativ som har prioritet. Holder nå på å gjøre ferdig blyant-originalene til Elvin-historien. Faktisk har jeg kommet til siste side i den serien (som er på til sammen tolv sider). I bladet blir det side 31.

Det som gjenstår da, er den fem sider lange Jesper og Jonathan-serien som foreløpig kun eksisterer i ganske rufsete skisseform. Dessuten må jeg jo lage omslagssider. Jeg har heldigvis en ganske klar idé om hvordan de skal være, og har forlengst tegnet innsidene til omslaget.

Det nitten sider lange eposet "Serien om Roger" har som kjent vært ferdig en stund. Det var jo den som i sin tid ga meg disse stormannsgale ideene om å lage et helt blad på egenhånd. Det må være nærmere to år siden nå...

To jævla år! Hadde jeg visst at det skulle ta så innihælvete lang tid...

Det er ganske opplagt at når prosessen blir så langtrukken, så går det etterhvert ut over entusiasmen. Ideer som fikk meg til å fnise litt for meg selv for et eller to år siden, virker ikke nødvendigvis like geniale lenger. Nå er det mest et spørsmål om å ha disiplin nok til å fullføre det som er påbegynt - rute for rute, replikk for replikk.

Nuvel. Jeg satser fremdeles på utgivelse til høsten, helst i forbindelse med Raptus. Og det skal bli godt å bli ferdig med faenskapet. Jeg innrømmer det.

Kommentarer