For en stund siden ble det sagt at Outland skulle åpne avdeling her i Kristiansand. Det var noe jeg stilte meg heller skeptisk til. Hvem kunne vel finne på å satse sparepengene sine på en tegneserie- og rollespillbutikk i Kristiansand? Alle vet jo at nytenkning og initiativ er noe som blir belønnet med en stille, fornedrende død i denne byen. Men i dag kunne jeg konstatere at noen faktisk har gjort det likevel. Sentralt plassert i Markens gate, men samtidig passe godt gjemt i kjelleren under en klesbutikk innenfor en frisør, ligger den. Utvalget er en krympet versjon av hva de har i Oslo og Trondheim, men de obligatoriske Nemi-jentene og rollespillgutta som babler eksaltert om ubegripelige ting, er allerede på plass.

Jeg plukket med meg den nye Joe Sacco-samlingen, og ønsket dem lykke til. Enda et sted hvor jeg ikke kan la være å legge igjen penger, er jo akkurat hva jeg trenger.

Kommentarer