Juhuu! Jeg veiver med armene og gjør energiske, små dansetrinn mens jeg jubler mot himmelen: Endelig blir også jeg sonefri! Grenseløs!

Så tar jeg på meg underbuksa igjen, setter meg på stolen og bestiller de av filmene til Joel og Ethan Coen som av ubegripelige grunner ikke finnes i sone 2-format:




Disse filmene er verdt å eie rett og slett fordi de tåler å bli sett flere ganger. Faktisk vinner de fleste av Coen-filmene seg ved gjentatt titting. Humoren, stilen, de komplekse historiene, karakterene de skaper. Alt sammen appellerer veldig til meg. Man kan godt si at det er mer form enn innhold, men såvidt meg bekjent har de aldri påstått at de sysler med noe annet enn underholdning. Intelligent, original, inspirerende underholdning.

Som Billy Bob Thornton sier om Coen-gutta: "Some people just don't suck."

Forøvrig kan jeg ikke skjønne annet enn at Bad Santa er noe å glede seg til: Terry Zwigoff regisserer, Coens har skrevet historien og produserer, Billy Bob spiller.

PS! Så sitter jeg der da, med underbuksa på, og leser de magiske ordene: "Temporarily out of stock" ... Ha meg unnskyldt mens jeg spiser en bolle.

PPS! Så sitter jeg der da, tyggende på en bolle, når beskjeden tikker inn om at det nok vil gå en uke før jeg ser spilleren min igjen. Jeg finner fram TV-programmet.

Kommentarer