Nytt Stimuli er ute

Et nytt nummer av Stimuli, gratis-kulturmagasinet-for-Sørlandet, kommer fra trykkeriet i dag.
Det var vel flere enn jeg som trodde at hele prosjektet gikk dukken for godt etter at budsjettet sprakk, redaktøren ble trønder og alle de andre omkom i en tragisk luftskipsulykke i vinter. Men nå ruller altså hjulene igjen, takket være heroisk innsats fra Vår alles Louis Holbrook.

Selv har jeg spilt en heller beskjeden rolle denne gangen. Jeg bidrar kun med littegrann skriving og mitt nærvær på festlige arrangementer. Layoutjobben har jeg helt sagt fra meg.

Men jeg må jo få nevne at jeg debuterer som spaltist i dette nummeret. Jeps, spaltist nå! Under overskriften "There Is a Heppy Land, fur fur awa-a-y" (et sitat fra Krazy Kat) skal jeg anbefale tegneserier for allmuen. Første bidrag dreier seg om Chris Wares Jimmy Corrigan: The Smartest Kid on Earth. Aktive lesere av såkalt alternative serier kjenner selvsagt denne moderne klassikeren fra før, men spalten er altså ikke beregnet på dem. Meningen er heller å skrive om ting som blir oversett i pressen forøvrig, men som tåler å bli sett i sammenheng med annen, ahem, "seriøs" kunst. Intet mindre.

Jeg regner med at det nye nummeret av Stimuli kan plukkes opp på kafeer og snuskete buler i Kristiansand i løpet av helga. Dessuten er nettsiden nå oppe og går igjen.

Kommentarer