Play.com er som kjent verdens beste butikk. DVD-utvalget deres er stort, og de er billige, pålitelige og kjappe.

Slik var det ihvertfall inntil nylig.

Første gang jeg bestilte fra Play var i juni 2002. Siden den gang har jeg bestilt i overkant av 100 filmer derfra. Og vært veldig fornøyd. Men de siste seks månedene har det gang på gang vært problemer. Cirka halvparten av bestillingene har rett og slett ikke dukket opp. Flest problemer har det vært med bestillingene fra sone 1-avdelingen Playusa.com.
 
Nå er Play alltid kjappe med å sende erstatning hvis ting ikke er dukket opp i løpet av 14 dager, men likevel - det er irriterende og tungvint. Jeg er lei av å glo i en tom postkasse, og jeg er lei av å etterlyse filmer som sannsynligvis aldri er blitt sendt. I skrivende øyeblikk venter jeg på Down by Law, som jeg opprinnelig bestilte for tre uker siden, og i dag må jeg sende en etterlysning på Barfly.

Livet mitt pleide å være en evig berusende lykkeopplevelse. Nå føles dagene endeløse og grå.

Er det noen blant mine utallige lesere som har lignende erfaringer? (Jeg vet at det er noen hardcore DVD-entusiaster blant dere.) Burde jeg bytte langer, eller er det bare jeg som stadig har uflaks?

Kommentarer