Det er den tida på året igjen. Som ifjor oppsummerer jeg musikkåret ved å kompilere en CD med årets beste låter.

Kjennere kan arrestere meg for å kludre til konseptet allerede med første spor - som er fra 2003. Til mitt forsvar kan jeg bare si at jeg ikke oppdaget Jason Molina & co før i år, og at enhver CD ville blitt løftet av å ha “Farewell Transmission” som åpningsspor.

1. Songs:Ohia: Farewell Transmission
2. Mark Lanegan Band: Methamphetamine Blues
3. Drive-By Truckers: Danko/Manuel
4. Bonnie “Prince” Billy: More Brother Rides
5. Thomas Dybdahl: One Day You'll Dance For Me, New York City
6. Natalie Merchant: Sally Ann
7. Loretta Lynn w/Jack White: Portland, Oregon
8. The International Tussler Society: That Ol' White Line
9. Wilco: Hummingbird
10. Elliott Smith: Pretty (Ugly Before)
11. Morrissey: Irish Blood, English Heart
12. Lambchop: Steve McQueen
13. Iron & Wine: Cinder and Smoke
14. Nick Cave and the Bad Seeds: Nature Boy
15. Tom Waits: Make It Rain
16. Leonard Cohen: The Letters
17. PJ Harvey: The Desperate Kingdom of Love

PS! Jeg forbeholder meg retten til å tukle med lista i fall jeg skulle ombestemme meg.

Kommentarer