Snart Quart

Et Quart-program som ser noenlunde komplett ut har landet på pulten min. Det er med andre ord på høy tid å sette opp en liste over årets prioriteringer.

På åpningsdagen, tirsdag, finner jeg dessverre ikke mye å glede meg til. Men for en gangs skyld velger jeg en positiv innfallsvinkel: dødtid betyr bare mer tid til å velte seg i sola, se på pupper og drikke øl.

Og utover i uka tar det seg uansett opp:

Onsdag
The Mormones (Plenen)
The Mars Volta (Plenen)
EndOfLoop (CD Hall)

Torsdag
Foo Fighters (Bendiksbukta)
Khonnor (Alladin)

Fredag
Josh Rouse (Plenen)
Audioslave (Bendiksbukta)
Magnolia Electric Co (CD Hall)

Lørdag
JR Ewing (Plenen)
Fantomas (Plenen)
Paal Flaata (CD Hall)
Devandra Banhart (CD Hall)


Ikke det sterkeste programmet noensinne, kanskje - men likevel en godt over gjennomsnittet interessant uke i Kristiansand.

Og døra står selvsagt på gløtt for King Midas, ...And You Will Know Us by the Trail of Dead og Thomas Dybdahl. For eksempel. Og noen nyoppdagelser pleier det jo også å bli plass til.

Vi får se hvor langt tida strekker til, og hvorvidt promillen tar overhånd eller ikke. Jeg kan levende se for meg hvor fristende det kan bli å tilbringe altfor lange ettermiddager på Runes nymalte veranda.

Interessante ting pleier dessuten å foregå på klubbene utover natta. Problemet er bare å komme seg inn på dem. Jeg synes ikke det er gøy å stå i kø bare for å komme inn på steder som er så overfylte at man i praksis står i kø på insiden også. Nei, føkk det.

Kommentarer