Fantazine lever!


Jeg må innrømme at det er gøy å komme over ting som dette. Det gjør godt å se at noe man brukte mye tid på i ungdommen fremdeles lever sitt eget liv der ute i periferien et sted.

For de som ikke vet det, var Fantazine en tegneseriefanzine jeg laget sammen med blant andre Ronny Haugeland, Roald Andersen, Andreas Tellefsen, Morten Sætren og Torstein Gundersen. Vi trykket også serier av folk som Jens K. Styve og Trygve Høiseth. Dette var tilbake på sekstitallet, og Fantazine var en av hjørnesteinene da Jippi Forlag ble startet opp i 1972. Sånn sett har Fantazine gjort seg fortjent til en liten fotnote i norsk tegneseriehistorie.

Men bare så det er sagt: jeg har ikke noe som helst med denne auksjonen å gjøre. Jeg tror ikke jeg har alle de bladene selv en gang.

Kommentarer