Det hender at jeg lurer på hvor voksen jeg egentlig er. Jeg er 35 år gammel, har jobb, leilighet og ølmage, men har likevel ofte en følelse av at jeg ikke lever slik voksne mennesker burde gjøre.

Derfor fanget denne voksentesten hos Lasse min interesse. Det som stemmer på meg er uthevet:

Jobb (1p)
Visittkort (1p)
Deltatt på konferanse med overnatting (1p)
Bor hjemme hos foreldrene (-2p)
Samboer (1p)
Forlovet (1p)
Gift (2p)
Skilt (3p)
Eier eget hus (2p) Går ut fra at leilighet også regnes.
Har en bil (1p, kombi + 1p)
Hund (1p)
Lån (1p)
Delt økonomi (1p)
Pensjonssparing (1p)
Gjør storhandel (1p)
Bruker kundekort (1p)
Handler bevisst på rabatt-tilbud eller benytter rabattkuponger (2p)
Har hushjelp/vaskehjelp/praktikant/eller lignende (1p)
Har oppvaskmaskin (1p)
Dobbeltseng (2p)
Har juletre i jula (2p)
Grå hår (1p)
Cellulitter (1p)
Abonnerer på morgenavis (1p)
Løser sudoku (1p)
Velger å ikke ta telefonen (2p) Det er de jævla spørreundersøkelsene sin skyld.
Pusser vinduer (1p) Her burde jeg nok hatt minuspoeng. Mamma pusser vinduene mine en gang eller to i året.
Plukker sopp (2p)
Bruker msn (-1p)
Parmiddag (1p)
Vinsmaking (1p) Jeg blir stadig mer glad i vin, men er fremdeles veldig lite sofistikert.
Dansekurs (1p)
Feste til gamle 70-tallshits. (1p) Vel, 70-tallet er jo å foretrekke framfor den tiden da jeg var tenåring.
Drikke Konjakk alt. calvados til kaffen (1p) Hvis noen byr. Det skjer ikke så ofte.
Gå til sengs før 23.00 hver kveld på ukedagene (1p) Har aldri forekommet.
Foretrekke sofaen hjemme framfor utekveld med venner (1p) Det hender, men jeg er ute såpass ofte at jeg dropper den.
Spiller bingo (1p)
Synes Idol-Aleksander/ Idol-Vivian er dritdigg (-1p)
Har hofteproblem (1p)
Har bilradioen innstilt på P1 (2p) Det går mest i P2. Ikke har jeg bilradio heller.
Blir overrasket over “ungdommen nå til dags” (2p) “Føler forakt og avsky for” hadde nok vært mer dekkende.

0-15 p – IKKE gammel
16-25 p – Godt på vei…
Over 25 p – Nå er du der!

Sum: 19 poeng.

OK, så er jeg en litt uferdig voksen person. Nå gjenstår det bare finne ut hvilken instans jeg må sende dette materialet til for å få livet mitt på rett kjøl.

Kommentarer