Men egentlig driver jeg og lager tegneserie om dagen. Og det føles bra. Det er godt å være i gang med noe eget igjen.

For første gang baserer jeg i stor grad tegningene på referansebilder. Det er helt naturlig siden akkurat denne serien krever en viss realisme, og dessuten foregår her i Kristiansand.

Men det har også bydd på uforutsette problemer. Været er ikke noe jeg som serietegner er vant til å ta hensyn til, men se på denne benken jeg knipset i Wergelandsparken i dag:

Her skulle hovedpersonen min ha sittet.

Nå må jeg enten skrive om historien til å foregå under det verste snøfallet i manns minne, med mange snømåkingssekvenser og slikt, eller så må hele prosjektet utsettes til våren.

Og, ja, å gå tilbake til å bruke fantasien, ville føles som å ta to skritt tilbake. Vi lever tross alt i 2007.

Kommentarer