Men egentlig... Egentlig er jeg drittlei av alt som har med musikk å gjøre. Jeg er lei av å lese om musikk. Jeg er lei av å skrive om musikk. Jeg er lei av å høre meg selv snakke om musikk. Jeg er lei av å sjekke ut alt nytt som kommer. Jeg er lei av alle de gamle platene mine. Ikke minst er jeg møkka lei av å høre på musikk.

Men hva ska'n gjørra? Legge seg ned? Eller slå ut håret og stikke ut et sted?

Her er en spilleliste jeg har kompilert med det beste fra 2007. Musikkåret så langt har tross alt ikke vært så verst.

1. The National: Fake Empire
2. Bill Callahan: Diamond Dancer
3. Iron & Wine: Resurrection Fern
4. Great Lake Swimmers: Your Rocky Spine
5. Papercuts: John Brown
6. Bright Eyes: No One Would Riot for Less
7. Grinderman: No Pussy Blues
8. Feist: Honey Honey
9. The Shins: Phantom Limb
10. Wilco: Impossible Germany
11. Son Volt: Circadian Rhythm
12. Patty Griffin: Railroad Wings
13. Ryan Adams: The Sun Also Sets
14. Jason Isbell: Try
15. Richard Thompson: Dad's Gonna Kill Me
16. Nick Lowe: Love's Got a Lot to Answer for
17. Lucinda Williams: West

Kommentarer

  1. Det er utrolig at noen greier å følge med på alt som kommer ut av ny musikk og alle bandene som finnes. Jeg har riktignok aldri prøvd å følge med på det, men synes ikke det er uberettiget å få bakoversveis når jeg f.eks treffer noen som åpenbart vet forskjellen på de artistene du lister opp i denne posten.

    SvarSlett
  2. Kan du samle på ei skive og gi til meg, pus?

    SvarSlett
  3. Calvin: Ja, er det rart man får nok iblant?

    Tjukken: Klart det.

    SvarSlett
  4. For meg er det ikke rart.

    SvarSlett
  5. Hvor kan denne plata kjøpes, sier du?

    SvarSlett
  6. Så snart jeg får avklart noen detaljer i forhold til rettigheter og slikt, blir den å finne på en benisnstasjon nær deg.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar