Oslo Comics Expo 2008

På fredag åpner Oslo Comics Expo 2008.

Alt ligger an til en knall festival, en som til og med kan komme til å toppe fjorårets ypperste opplevelse på tegneseriefronten.

Blant alt som skal skje av happenings og fester og superstjerner og Trond Giske, byr OCX også på den første muligheten til å anskaffe Roy Søbstad - Tegneserier 1993–2008. Du finner den på Jippi-standen. Og skulle du slumpe til å se meg i området, er det bare huke tak. Jeg klusser gjerne litt i ditt eksemplar hvis det skulle være ønskelig.

Ut over alt jeg allerede har sagt om innholdet i boken, er det to ting jeg har lyst til å nevne spesielt. Den første er at det er her den 14 sider lange serien "Førsteperson", som er den mest ambisiøse og personlige jeg har laget, endelig ser dagens lys. Den andre er at gjesteseksjonen inneholder eksklusive bidrag fra 10 av mine favorittegnere: Odd Henning Skyllingstad, Karstein Volle, Jason, The Moen, Henry Bronken, Ronny Haugeland, Rune Borvik, Flu Hartberg, Tor Ærlig og Sigbjørn Lilleeng. Litt av et lag, med andre ord. (Memo to self: Husk at du har lovet å kjøpe øl til alle sammen.)

Resten av godsakene skal hver enkelt få lov til å oppdage selv.

Vi ses på Schous Plass til helgen!

PS: Jippi Forlag er ute med en pressemelding i anledning slippet. Interesserte kan laste den ned her.

Kommentarer