Åtte år med blogging

En stor del av denne påsken har jeg brukt til å oppgradere bloggen min. Og det som har tatt mest tid, er den minst viktige delen av prosjektet: Å reposte alle innleggene fra 2002 og 2003 - ikke mindre enn 238 stykker. Ikke har jeg jukset heller. Alle postingene er blitt tagget, bilder og lenker er lagt inn på nytt og alt er formatert for å passe inn i den nye malen. Det har tatt latterlig mange timer.

Jeg vet: Selvsagt er disse eldgamle innleggene fullstendig utdaterte, til dels pinlige å lese og knapt nok av interesse for meg selv engang. Men når jeg ser hvor mye arbeid 2002- og 2003-Roy la ned i skrivingen av dem, synes jeg det ville være for galt å bare la dem forsvinne på en eller annen backup-disk. Dessuten er det jo noen kulturhistoriske gullkorn å finne innimellom all bablingen.

For øvrig er inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha blitt grundig konfrontert med denne versjonen av meg selv, at jeg ikke har forandret meg i det hele tatt. I 2002-2003 var jeg, etter alt å dømme, kun opptatt av øl, musikk og tegneserier. Akkurat som jeg er i dag.

Det er kanskje trist, men jeg er i det minste konsekvent. Både i livsførsel og blogging.

PS! Når jeg skriver at jeg har blogget i åtte år, så er det ikke helt sant. Jeg hadde en form for blogg allerede i 1997. Historisk interesserte kan lese om det her. Levningene av disse oltidsnotatene overlever kun i form av papirutskrifter. Og jeg setter meg ikke ned og taster dem inn igjen, azz. Der går grensen.

Kommentarer